Benvido ao antigo chuza. Esta web é de só lectura. Preme aquí para ires ao novo Chuza!
 
17votadas

Galego RAG ou galego internacional -- Que norma do galego debe ser a principal na interfaz de usuario da NOVA CHUZA?

Aqui tedes a discusión e a enquisa sobre a norma. Básicamente redúcese a galego internacional ou galego rag-ilg. Este novo Chuza beta, inda que escomeza a ter o aspecto (a cor verde e o logo) característico de Chuza, é un código novo ou sexa que vos teredes que cadastrar nel para votar e explicar e discutir as razóns da vosa escolha.

16votadas

o que fazer quuando um país tem varias linguas

Mariano Rajoy falando galego em visita de Estado ao México.

16votadas
pechado

O PP reduciu nun 80% a dotación para bibliotecas de libros en galego

Desde a chegada de Alberte Núñez Feixoo á presidencia de Galicia no 2009, o investimento público en libros en galego destinados a dotar as bibliotecas descendeu un 80%. Esta partida é a única subvención para a produción editorial xeneralizada, o que contradí o mito de que a cultura vive das axudas do erario

 3 comentarios en: Cultura, Língua karma: 100
26votadas
pechado

Descarrega a aplicación de Chuza para móbiles

Descarrega a nova aplicaçom de Chuza para dispositivos Android. Umha outra maneira máis de desfrutar da tua web favorita.

18votadas
pechado

Isolacionismo versus reintegracionismo linguístico na Córsega atual

A Córsega está a viver tempos históricos de mudança com a vitória eleitoral da aliança das duas tendências soberanistas tradicionais como a opção mais votada para obter 24 assentos na Assembleia Territorial. Na França, o corso é classificado como língua autónoma no grupo das línguas românicas e é reconhecida como uma língua regional do Estado francês, não oficial. A designação como idioma é considerada inadequada pela maior parte de linguistas que não querem misturar política com o estudo de línguas, considerando o corso um dialeto italiano.

17votadas
pechado

Televigo apresenta nova etapa com programação em galego internacional

A emissora de televisão integrouse no grupo PortalBase e inicia unha nova etapa coa sua programação voltada para a comunidade lusofalante da Galiza e Norte de Portugal. O grupo esta negociando a transmissão dos jogos de futebol do Celta e o Deportivo para o Brasil e outros países americanos. O novo canal vai ser acessibel via três diferentes modos de sintonização: Canais Abertos online, cabo e terrestre. Emissões incluirão notícias do canal português da BBC.

19votadas
pechado

Teresa Moure ou o jeito galeguíssimo de ganhar o espaço lusófono, com a sua personalíssima Ostrácia

Na quarta-feira, 16 de março, às 19h00, no espaço que tem a livraria Letra Livre na Galeria Zé dos Bois, no Bairro Alto, será realizado o lançamento de Ostrácia, uma obra fascinante em que se misturam a vida da revolucionária Inessa Armand, injustamente reduzida na história oficial a ser a “amante de Lenine”, e a reflexão sobre a condição da mulher-escritora. Apresentam o ato Isaac Lourido, do Centro de Estudos Galegos, e o escritor Igor Lugris. A escritora falará da literatura galega como produto cultural subversivo e da experiência de escreve

18votadas
pechado

O reintegracionismo segue-nos presenteando a todos e todas. Um festival a não perder

festival é organizado pela Vice-reitoria do Câmpus de Ourense, com a colaboração da Pró-Academia Galega da Língua Portuguesa e Associaçom Galega da Língua. O Português Perto nasce para aproximar a cultura lusófona ao público universitário e o de Ourense em geral, para que sintam a Lusofonia como lugar próprio da cultura galega. Para mostrar aquele nosso mundo linguístico e cultural; para evidenciar que, como galegas e galegos, podemos desfrutar da produção artística, musical ou cultural de Brasil, Angola, Portugal, Moçambique, Cabo Verde… inte

21votadas
pechado

Entrevista a Francesco Benozzo no DTS

O Professor Francesco Benozzo é um dos grandes nomes por trás do Paradigma de Continuidade Paleolítica, afirmando que existe uma continuidade clara nas origens e desenvolvimento dos povos europeus. Esta mudança no compreensão da arqueologia, pré-história e linguística europeia é de enorme relevância para a Galiza e (Norte de) Portugal, pois situa este território no centro da génese da chamada Cultura Celta. Ele dará umha palestra em Pitões das Junias proximamente, nas V Jornadas das Letras Galego-Portuguesas nos vindouros 2 e 3 de abril.

 1 comentarios en: Cultura, Historia karma: 82
12votadas
pechado

‘El Ministerio del Tiempo’ e o nacionalismo histórico español

O caso é que esta serie serve para analizar como España entende a súa propia historia desde dous puntos de vista. Non discuto que estas premisas xurdisen na mente dos creadores de maneira inconsciente pero na maioría dos casos os automatismos responden a unha mecánica que foi consciente nalgún momento do noso pasado e que se transmitiron polas veas da educación e o discurso cultural maioritario ou oficial.

 5 comentarios en: Cultura, Cinema karma: 74
13votadas
pechado

Porto testa com sucesso míssil com alcance para chegar a Vigo

A televisão do Porto anunciou esta sexta-feira ao início da noite que foi testado com sucesso um satélite, que na verdade deve tratar-se de míssil com alcance para chegar a Vigo. A comunidade internacional já manifestou preocupação com este teste, uma vez que o Invicto II tem capacidade para chegar a Vigo e tem uma bagageira com capacidade para 2450 litros, muito acima de outros modelos da mesma gama. O autarca portuense insiste em ofender aquela cidade galega: “O aeroporto deles é tão mau que se caísse lá um míssil só se estragava o míssil.

14votadas
pechado

Roma imperial do ano 300 olhada em detalhe em visão 3D

Projeto entre Khan Academy e Rome Reborn - com Dr. Bernard Frischer Speakers: Dr. Bernard Frischer and Dr. Steven Zucker

 4 comentarios en: Cultura, Historia karma: 83
14votadas
pechado

Aparecen por primeira vez tumbas romanas in situ en Vigo (CAS)

Documentados por primeira vez no casco histórico varios soterramentos de cronoloxía romana tardía que aínda están en estudo, pero engaden información importante para o puzzle da antiga topografía de Vigo. Desafortunadamente, esta escavación está destinada a axeitar a zona dos achados para edificar. Que destino agarda estes restos únicos até o de agora na cidade?

 1 comentarios en: Cultura, Historia karma: 68
19votadas
pechado

O galego de todos nós. Fernando Venâncio

Foi o padrão português a afastar-se da matriz medieval do idioma, por meio de dois longos processos: uma intensa castelhanização nos séculos XV a XVIII, e uma forte desgaleguização, com perda dos rasgos nortenhos mais marcados e o aviventar de rasgos sulistas. (...) Falta um assumir frontal (…) pelo lado português, no dia em que os nossos linguistas informassem os compatriotas de que a primeira língua falada e escrita em Portugal foi o galego, idioma gerado e desenvolvido durante séculos e que o nosso país herdou com a maior naturalidade...

17votadas
pechado

Novos descubrimentos cambian a fundación do castro do Monte Trega ao VIII a.e. (CAS)

Hai dúas semanas, apareceu unha pequena cova con figuras de bronce e anacos de ánforas púnicas e agora a datación por radiocarbono sitúa unha peza de madeira do castro no século VIII a.e. De momento temos que esperar a ver novos conxuntos de datacións para confirmar esta data.

« anterior12345...526» seguinte

Chuza