Benvido ao antigo chuza. Esta web é de só lectura. Preme aquí para ires ao novo Chuza!
 
13votadas
pechado

Proibidos visom e carangueijo americanos no estado espanhol

Tribunal espanhol inclui vison-americano (Neovison vison) e lagostim-vermelho (Procambarus clarkii) na listagem que proíbe a sua cria, posse e comercializaçom, em uma sentença que aceita a apelaçom de ecologistas contra o catálogo espanhol de espécies exóticas invasoras. [texto em castelhano]

15votadas
pechado

Edgewater perde definitivamente o pulso por Corcoesto

Tribunal constitucional espanhol fecha a porta à corporação transnacional canadiana Edgewater na sua pugna pela mina de Corcoesto (Bergantinhos) ao avalizar a modificação da lei mineira, feita pela Xunta, onde consta que a denegação da autorização de exploração supõe a caducidade dos direitos adquiridos. [texto em castelhano]

12votadas
pechado

Manuel Casal Lodeiro: «A luita pola língua nom se está a adaptar à disrupçom histórica que imos viver»

Manuel Casal Lodeiro (Barakaldo, País Basco, 1970), para muita gente conhecido como Casdeiro, tem uma dilatada experiência no campo da divulgação do zénite do petróleo (peak oil). Neste âmbito, coordenou o sucesso editorial "Guía para o descenso enerxético. Preparando unha Galiza pospetróleo", editado pola associação Véspera de Nada, de que faz parte. É também fundador de 15/1515 Revista para uma nova civilização. Recentemente publicou "A Esquerda ante o colapso da civilización industrial. Apontamentos para un debate urxente".

12votadas
pechado

O PP aproba a Lei do Solo coa oposición frontal do resto dos grupos

PSdeG-PSOE, AGE e BNG denuncian que a norma se inspira "no modelo de liberalización e desregulación de Aznar", afirman que "nace morta" e comprométense a derrogala. Beatriz Mato, destacou que a lei permitirá dotar a todos os concellos de planeamento, sinalando que o 73% dos concellos galegos non teñen o seu planeamento adaptado ou carecen del.

19votadas
pechado

Eucalipto duplicou a súa extensión na Galiza en apenas dúas décadas

A especie vital para a actividade da pasteira ENCE é hoje case o 20% da superficie arborada do país. En catro décadas, pois, sufriu unha progresión espectacular, sobre todo nas 'provincias costeiras'. As 290.000 hectáreas ocupadas por esta especie, segundo informes do Estado Espanhol, refírense só a aquelas plantacións ou bosques de eucaliptos, sen contabilizar eucalipto que hai en plantacións ou bosques onde non é a especie maioritaria. De telo en conta, a cifra superaría, din organizacións como Greenpeace, as 370.000 Has.

13votadas
pechado

O escándalo de Ence - Xoan Antón Pérez Lema

A administración do estado vén de prorrogar a concesión administrativa de ENCE en Lourizán-Pontevedra sobre os terreos de dominio público que ocupa dende a súa construción. A decisión adoptouna a directora Xeral de Sostibilidade da Costa.As competencias da directora xeral non lle pertencen de seu por norma ningunha, senón que as exerce por delegación expresa da ministra, revogábel en calquera momento.As dúbidas xurídicas desta decisión son moi notábeis.Os danos da pasteira española por esta operación 2000 M€, fronte aos 61 M€ dos investimentos.

16votadas
pechado

M. Casal Lodeiro: "Veremos durante um tempo intentos de reabilitar o capitalismo a base de espoliar mais o futuro"

Desde há uns dias está já disponível o livro "A Esquerda ante o colapso da civilización industrial", um ensaio em que Manuel Casal Lodeiro, membro fundador da associação Véspera de Nada, reflete sobre a resposta das esquerdas políticas ante o colapso da civilização industrial motivado polo esgotamento das fontes fósseis de energia. Prologada por Teresa Moure e coeditada por Véspera de Nada e a Asociação Touda, a obra contou com um processo de crowdfunding que permitiu financiar com pedidos antecipados a impressão dos primeiros 200 exemplares.

16votadas
pechado

La mirada del mendigo: 'Sentença de morte para a Galiza' [esp]

Não por ser esperado, foi menos doloroso. Como era temido, o PP, vendo que se faz muito difícil revalidar o governo do estado, aprovou uma prórroga de 60 anos para a planta de celulose de ENCE na ria de Ponte Vedra. Já víramos esta manobra inúmeras vezes, em concelhos, comunidades autónomas e também no próprio governo do estado. Um próprio pergunta-se que legitimidade possa ter um governo em funções para assinar nada substancial, e ainda menos por 60 anos. Agora virão as protestas e os lamentos. Demasiado tarde, meus!

22votadas
pechado

Coristanco, Santa Comba, Vimianço e Zás, ameaçadas por uma nova mina

A companhia espanhola 'Grupo M-FM 2001, S.L.', com sede en Madrid, avança no seu afã por explorar uma mina de grandes dimensões que ocuparia terrenos pertencentes aos concelhos de Coristanco, Santa Comba, Vimianço e Zás. Assim, o passado 15 de janeiro, o DOG publicava o anúncio de 23 de novembro de 2015, da Chefatura Territorial da Corunha, mediante o que se submete à informação pública o expediente da solicitude do permisso de investigação mineira 'Isabela II'. Esta mina seria cinco vezes mais grande que a projetada em Corcoesto.

17votadas
pechado

Segundo maior lago da Bolívia secou. E pode não haver volta a dar

O Poopó tinha uma extensão de 2.337 quilómetros quadrados. Sem água e sem peixe, cerca de 350 famílias foram obrigadas a migrar. Desde 2002 que o lago Poopó era considerado um ecossistema de importância internacional, mas em dezembro do ano passado foi declarado oficialmente como "evaporado". O El Nino e o aquecimento global são apontados como os principais culpados desta transformação, que não aconteceu de um dia para o outro. Por isso, a falta de atenção dada ao problema pelas autoridades é também responsável pela seca.

13votadas
pechado

Movimento lança petição contra poluição no Tejo e é recebido no Parlamento

O movimento ambientalista ProTejo lançou, na semana passada, uma petição que pretende levar a plenário da Assembleia da República a discussão sobre os problemas de poluição e dos baixos caudais do rio Tejo. O documento, disponível para subscrição online e em papel, pretende solicitar ao Parlamento que legisle sobre esta matéria e recomendar ao Governo que desenvolva acções “mais rigorosas” de fiscalização do grande rio ibérico e de negociação junto do executivo espanhol para que encerre a Central Nuclear de Almaraz e cumpra os caudais mínimos..

19votadas
pechado

Nomes galegos dos mamíferos mariños

Das denominacións populares de animais os habitantes do mar, e entre eles os cetáceos, ocupan unha parte importante, mercé á antiga tradición mariñeira do noso pobo, por isto parece pouco razoábel que se recorra a denominacións castelás, moitas veces de orixe foránea no mesmo castelán, para denominar estes animais no estándar galego.

20votadas
pechado

Governo em funções da Espanha tem presa por aprovar a prorroga da Celulosa de Pontevedra

A APDR de Pontevedra, pede ser parte no processo de prorroga de autorização ambiental para que a usina de ENCE na ria de Pontevedra poda seguir vertendo lixo no mar e no ar. Ao tempo denuncia o governo espanhol por pretender assinar dita prorroga antes da toma de posse do novo governo.

19votadas
pechado

O ecoloxismo non debe caer na trampa animalista [esp]

Artigo de Javier Yanes, xornalista, biólogo e doutor en Bioquímica e Bioloxía Molecular, no que sostén que o "animalismo" non é ecoloxista.

19votadas
pechado

Multa da Garda Civil por espantar a caza do señor Ministro

Así foi a derradeira cacería do "Urogallus" de Manuel Fraga nos Ancares, que trataba como o seu couto privado

« anterior12345...50» seguinte

Chuza